Guy Raeymaekers Site Admin
Geregistreerd op: 03 Nov 2008 Berichten: 125
|
Geplaatst: 05-11-2008 00:33:56 Onderwerp: Stap 2 : de restauratie van het chassis |
|
|
Verwijder de motor , ophanging , remleidingen en bekabeling zodat er een volledig gestripte kas overblijft
Verwijder alle niet originele delen, eventuele coating, roest, enz zodat je van een zuivere basis kan beginnen
Nu kan je beginnen met het ontroesten van het chassis
, zoals je ziet op de foto's heb ik het chassis op poten gezet zodat ik op een normaal hoogte kan werken
Bij het ontroesten van het metaal, gebruik ik eerst een stalen borstel , hierdoor kan je het roest goed verwijderen
Daarna wordt het metaal behandeld met een ontroester (zie www.matthys.net )
Nu wordt het hele chassis in de rode menie gezet, na een weekje drogen , wordt deze menie opgeschuurd en vervolgens behandeld
Ik heb geen foto's genomen van de rode menie, maar ik gebruik deze menie ook voor de kas dus foto's volgen later
Ik heb de keuze gemaakt om de onderkant eerst in overschilderbare coating te zetten en vervolgens te schilderen in de kleur , zoals de wagen later geschildert zal worden
Voor de binnenzijde van de kas heb ik een zwarte hammerite gebruikt dewelke ik ook met het verfpistool geschilderd heb
hieronder een foto van het chassis dat in de lak werd gezet , ook de onderzijde van het chassis werd in de lak gespoten
Ook werden de oude remleidingen vervangen door nieuwe en de hoofdremcilinder volledig gerestaureerd |
|
Guy Raeymaekers Site Admin
Geregistreerd op: 03 Nov 2008 Berichten: 125
|
Geplaatst: 16-05-2009 22:08:39 Onderwerp: De kostprijs : |
|
|
Blank zetten van het chassis : staalborstel, ontroester, lassen, plaatwerk om en bij de 50 euro
Remleiding : 50 euro
Grondverf : Rode menie Hammerite > 11 euro / liter
Steenslag : 10 euro
Lakverf + verdunner en verharden > 100 euro / liter
Zwarte Hammerite > 11 euro / liter
TOTAAL : afgerond 250 euro |
|