dianaallen48
Geregistreerd op: 03 Mei 2017 Berichten: 4
|
Geplaatst: 03-05-2017 07:49:01 Onderwerp: nike roshe one herr |
|
|
De helt anpassade skorna nike roshe one herr (som kallas Zoom Vaporfly Elite) presenterade för under-två, försök denna vårens reignited diskussion om huruvida en sko kan ge en löpare en orättvis fördel. Kommer det? Domstolen är fortfarande ute, men organisationen tillämpar några av FoU-lösningarna från eliten "concept car" -skor till 2 massmarknadsmodeller, så att du kan driva efter en snabbare prestanda på din. Zoom Vaporfly 4% ($ 250) är konstruerad för att få dig igenom från början till slut med mindre ström, med hjälp av lättvikt, fjädrande skum och en hård karbonfiberrätt. (En andra konsumentprodukt, nike roshe one dam Zoom Fly, med en annan skum och kolinfiltrerad nylonplatta kostar $ 150.) Vid Runner's Globe Shoe Lab undersökte vi Zoom Vaporfly 4% på en tidigare NCAA Department 1-löpare som skapade medborgare På 10 000 meter, vid hastigheter upp för att 2: 17 marathon hastighet. Här är vad vi hittade.
Det nike roshe one flyknit herr översta lagret av konstruerad mesh hjälper till att bibehålla vikt ner (en mans storlek 10 väger bara 6,9 uns). Detta saknar typiska förstärkningar, såsom överlägg och en hälbänk, i stället förlita sig på väldigt fint vadderade plåster och muddade material inuti för att skydda foten till den släta plattformen. Smörgås i mellansålsskummet är en extremt stel kolfiberplatta som löper genom häl till tå. Proffs argumenterar för att det kan ge en fjäderliknande effekt och bör vara olaglig för användning i konkurrens. Men kolfiberplattor har använts i löparskor i årtionden för att ge täthet. Vårt labprovning visar att den här plattan sträcker sig genom fotspetsarna, vilket begränsar hur mycket foten kan böja - en vanlig orsak till energiförlust. Plattan är faktiskt böjd för att kompensera för denna täthet och för att ge en smidig resa.
För att nike roshe one flyknit dam springa fort måste du förbli cool. Masketoppen är studded med stora hål över tårna och längs sidan av skodon för att effektivt dumpa temperaturen. Motstridigt finns det mycket skum under foten för ett racingskor. Stackhöjderna (ett mått på alla material mellan fot och väg) tenderar att vara 35. 7 millimeter i hälen och 24 8 mm i framfoten, på kåter med tyngre dagliga träningsskor. Förfodring är utmärkt, men hälen dämpar bättre än vad som helst vi har testat i laboratoriet. Den här enastående kombinationen av tjockare dämpning och hög energi återkommer gör att runner-köket sjunker djupt in i skummet utan att ha straff. Han minskar 11mm från häl till fot minimerar stress på Achilles och ger en känsla förknippad med att falla framåt i snabba steg. |
|